www.forum.wopr.net.pl Strona G³ówna www.forum.wopr.net.pl
Największe w Polsce forum ratowników WOPR i nie tylko

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Wielkie zakupy w ZG!
Autor Wiadomo¶æ
kedzior 
Doświadczony Forumowicz WOPR


Do³±czy³: 11 Lis 2008
Posty: 74
Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Pon Cze 21, 2010 9:40 pm   

Ale ZG zrobiło przetarg na silniki i na łódki osobno. Dzięki temu wszystkie silniki są takie same. I np. na tej łódce są dwa silniki, które nie są przeciwbieżne - śruby kręcą się w tą samą stronę, gdzie dobrą praktyką jest montowanie śrub (silników) przeciwbieżnych. W obecnej sytuacji efekt bocznego działania śruby zamiast niwelować się, wzmacnia się i może być ciężej uzyskać stabilność kursową łodzi i rufa przy dokładaniu obrotów zawsze będzie uciekać w jedną stronę. Generalnie trudniej jest manewrować. Jeśli układ wspomagania nie jest odpowiednio silny (a w standardzie nie są przewiduje się tak nieprzemyślanych zakupów), pomimo jego zastosowania możemy mieć niepotrzebną siłę na kierownicy, której trzeba będzie, zupełnie niepotrzebnie, przeciwdziałać trzymając mocno kierownicę, bądź kontrując cały czas kierownicą... Niestety nie miałem okazji jeszcze nią popływać i nie sądzę, żebym jeszcze miał - stety lub niestety...
_________________
Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
 
     
KcK 
Starszy Forumowicz WOPR
So Others May Live



Wiek: 36
Do³±czy³: 25 Lip 2005
Posty: 414
Sk±d: Starogard GdaÅ„ski Opole PoznaÅ„
Wys³any: Wto Cze 22, 2010 12:39 am   

kedzior napisa³/a:
A ja się dalej słysząc o skuterach zastanawiam czy ktoś z ZG przed zakupami, w ogóle przemyślał, zastanowił się, rozejrzał się (choćby po necie za dostępną technologią), znalazł wynalazek i porównał ceny czegoś takiego jak Rescue runner.... skuter do którego nie trzeba osobnej platformy, ma zintegrowaną, modułowa budowa, dobra odbojnica - kołnierz wkoło... używana hurtowo i zaprojektowana dla służby szwedzkiej. Ktoś widział takie cudo... polecam stronę http://www.rescuerunner.com/ niezła "zabawka"


Wszystko fajnie pięknie... Jest miejsce dla operatora, dla ratownika (może sobie stać, klęczeć, siedzieć- wszystko pomyślane) tylko kurde nie ma miejsca dla poszkodowanego. A przynajmniej ja nie widzę na żadnym zdjęciu ani nawet wyobrazić sobie nie umiem gdzie tam można położyć nieprzytomnego poszkodowanego? Na kolana sobie posadzić? Przypiąć pionowo do tej ramy? Czy położyć żeby strumień z dyszy wylatywał wprost na niemieszczące się na rescuerunner'ze 4 litery poszkodowanego?
_________________
Młode Wilki zawsze razem będą szły ku przeznaczeniu...
 
 
     
Osiola 
Starszy Forumowicz WOPR



Pomóg³: 2 razy
Do³±czy³: 30 Wrz 2007
Posty: 499
Sk±d: ÅšwinoujÅ›cie
Wys³any: Wto Cze 22, 2010 1:54 am   

kedzior napisa³/a:
Ale ZG zrobiło przetarg na silniki i na łódki osobno. Dzięki temu wszystkie silniki są takie same. I np. na tej łódce są dwa silniki, które nie są przeciwbieżne - śruby kręcą się w tą samą stronę, gdzie dobrą praktyką jest montowanie śrub (silników) przeciwbieżnych. W obecnej sytuacji efekt bocznego działania śruby zamiast niwelować się, wzmacnia się i może być ciężej uzyskać stabilność kursową łodzi i rufa przy dokładaniu obrotów zawsze będzie uciekać w jedną stronę. Generalnie trudniej jest manewrować. Jeśli układ wspomagania nie jest odpowiednio silny (a w standardzie nie są przewiduje się tak nieprzemyślanych zakupów), pomimo jego zastosowania możemy mieć niepotrzebną siłę na kierownicy, której trzeba będzie, zupełnie niepotrzebnie, przeciwdziałać trzymając mocno kierownicę, bądź kontrując cały czas kierownicą... Niestety nie miałem okazji jeszcze nią popływać i nie sądzę, żebym jeszcze miał - stety lub niestety...


ja mialem okazje plywac nia i dzieje sie tak jak piszesz, ucieka, trzeba caly czas kontrowac, jednak mysle ze takie problemy zostana w odpowiednm czasie rozwiazane
_________________
1183

www.wopr.swi.pl
http://www.facebook.com/wopr.swinoujscie
 
     
kedzior 
Doświadczony Forumowicz WOPR


Do³±czy³: 11 Lis 2008
Posty: 74
Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Wto Cze 22, 2010 10:21 am   

sprzedane silniki te które są teraz i kupione nowe... innej opcji raczej nie widzę. Nie słyszałem, żeby się ktoś podejmował autoryzowanych (wszak są jeszcze na gwarancji) przeróbek silników
_________________
Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
 
     
mati82 
Stały bywalec



Pomóg³: 1 raz
Wiek: 41
Do³±czy³: 03 Sty 2006
Posty: 873
Sk±d: Sopot !
Wys³any: Wto Cze 22, 2010 10:30 am   

nie wiadomo czy merkury ma możliwość przerobienia silnika na przeciwsobny

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 10:30 am ]
sorki, przeciwbieżnych ;)
 
     
kedzior 
Doświadczony Forumowicz WOPR


Do³±czy³: 11 Lis 2008
Posty: 74
Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Wto Cze 22, 2010 5:54 pm   

Nie wiem, czy w jakimkolwiek jest taka możliwość... ewentualnie wymieniając całą spodzinę, piętę gdzie jest przekładnia... ale to chyba nic nie da, muszę się zastanowić nad konstrukcją przekładni...
_________________
Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
 
     
MÅ‚oody 
Stały bywalec


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 19 Mar 2010
Posty: 537
Sk±d: chleb!
Wys³any: Nie Lut 20, 2011 11:26 pm   

WOW!

Właśnie natknąłem się na stronę Pomorskiego WOPR, które:

Cytat:
[....]podpisali umowę o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 - Ochrona zdrowia i system ratownictwa. Jego tytuł to "Zakup sprzętu ratowniczego dla wojewódzkiej jednostki WOPR w Gdańsku i jednostek terenowych w celu poprawy efektywności systemu ratownictwa w regionie". Kwota dofinansowania wyniesie 1 415 330,00 zł


BRAWO! Gigantyczna kwota pozyskana na sprzęt!
Dalej poszperałem w zamówieniach publicznych Pomorskiego WOPR i przyznaję, że robi to wrażenie :)

SIWZ do pobrania tutaj

6 skuterów
11 RIBów

20 BL-ek
łodzie wiosłowo - motorowe
kajak ratowniczy
silniki do Å‚odzi motorowych
sanie lodowe
deski ratownicze
KUPA sprzętu medycznego: apteczki R1, RO, zestawy KPP, 5 defibrylatorów, 12 desek ortopedycznych,
zestawy do nurkowania
sprzęt do łączności radiowej


MOŻNA? MOŻNA!! :mrgreen:
_________________
Lifeguard -> Trained to save your ass, not kiss it.
 
     
ratovvnick 
Doświadczony Forumowicz WOPR
;)


Do³±czy³: 03 Lut 2011
Posty: 58
Sk±d: Gdynia
Wys³any: Pon Lut 21, 2011 10:26 am   

MÅ‚oody napisa³/a:
WOW!

MOŻNA? MOŻNA!! :mrgreen:


Mozna, szkoda ze tak pozno i tak dlugo to trwalo to raz, a dwa ze przy warunkach naturlanych jakie sa w pomorskim mozna by bylo wiele wiecej.
_________________
Stażysta BL
Operator BL stopien 1 i 2
Operator Bl stopien 3-w planach
 
     
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



-> www.ratownicy.wopr.net.pl<-


Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytañ do SQL: 17