www.forum.wopr.net.pl Strona G³ówna www.forum.wopr.net.pl
Największe w Polsce forum ratowników WOPR i nie tylko

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Opiekunka bez ratownika na basenie
Autor Wiadomo¶æ
karolaem 
Wypowie się, choć w ostateczności


Do³±czy³a: 12 Pa¼ 2017
Posty: 5
Wys³any: Czw Pa¼ 12, 2017 4:12 pm   Opiekunka bez ratownika na basenie

Witajcie.
Szukam informacji w internecie, jednak bezskutecznie.
Pracuję jako opiekunka dziecięca, bez uprawnień ratownika medycznego. Mój pracodawca wymaga ode mnie, abym raz w tygodniu jeździła z dwójką dziećmi do lat 4 na basen, z którym ma podpisaną umowę. Powiedziano mi, że jest to brodzik, jednak po wejściu na obiekt okazało się, że brodzik ten zakrywa moich podopiecznych, a mi sięga do pasa.
Basen ten jest długości 10 metrów, głębokość od 0.6 do 0.9m.
Rzecz w tym, że podczas mojej obecności na tym "brodziku" nie przebywa ze mną żaden ratownik, żaden instruktor. Tylko ja, co najmniej dwójka dzieci, mokre kafelki i woda, w której widzę najczarniejsze scenariusze.
Pracodawca poinformowany, jak wyglądają warunki, poinformowany, że odmawiam wykonania obowiązków i... problemy, a jakże.
Powiedzcie mi, proszę, czy warunki, które stawia mi przełożony są prawnie uzasadnione? Czy naprawdę mogę przebywać na takim basenie bez kwalifikowanej pomocy?
Jutro dywanik, a ja pozostajÄ™ bez podstaw prawnych.
 
     
bienio 
Starszy Forumowicz WOPR



Pomóg³: 3 razy
Wiek: 56
Do³±czy³: 25 Maj 2012
Posty: 403
Sk±d: Woda
Wys³any: Pi± Pa¼ 13, 2017 1:09 pm   

Nie masz prawa wejść do wody, a powiedzialbym na sam basen bo zanadto możesz zbliżyć się do niecki. Bez obecności Ratownika Wodnego na niecce nie ma prawa przebywać Instruktor, biletowy klient etc. Koniec kropka - ktoś kto Cię tam wpuszcza naraża Cię i podopiecznych / lamie prawo.
_________________
- MR WOPR
- Sternik Motorowodny
- RW
- IRR - sp. PÅ‚ywanie