Czy do zamontowania sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej na łodzi patrolowej/interwencyjnej WOPR konieczne jest uzyskanie zgody jakiejś instytucji?
Wiem, że Dyrektorzy konkretnych Urzędów Żeglugi Śródlądowej określają w swoich zarządzeniach kto i kiedy może używać 'kogutów' ale czy potrzebna jest do tego dodatkowo jakaś zgoda na konkretną łódź?
Drugie pytanie (głupota ale wolę się upewnić).
Czy do prowadzenia łodzi, która ma zamontowane takie oświetlenie potrzebne są dodatkowe uprawnienia tak jak np. w pogotowiu?
Domyślam się, że nie, bo płynięcie nawet na sygnałach niczym nie różni się od normalnego pływania ale chciałbym wiedzieć jak regulują to przepisy.
No i tak na koniec - czy ma ktoś może do sprzedania starą belkę z sygnałami? (zdjęta z motorówki czy coś w ten deseń). [PW]
Mile widziane sÄ… konkretne przepisy
Z góry dzięki za odpowiedzi!
_________________ Lifeguard -> Trained to save your ass, not kiss it.
PRZEPISY ŻEGLUGOWE NA ŚRÓDLĄDOWYCH DROGACH WODNYCH:
III. Sygnalizacja specjalna
§ 3.27. Dodatkowa sygnalizacja statków organów kontroli i straży pożarnej
1. Statki urzędów żeglugi śródlądowej, administracji drogi wodnej, Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Rybackiej - gdy jest to konieczne dla zachowania bezpieczeństwa lub porządku na drodze wodnej, oprócz innych określonych w niniejszych przepisach świateł i znaków, mogą pokazywać, zarówno w dzień, jak i w nocy, niebieskie migające światło, widoczne ze wszystkich stron oraz nadawać ciągły sygnał dźwiękowy syreną lub ciągły sygnał trójtonowy. Przepis ten stosuje się również do statków straży pożarnej i wodnego pogotowia ratunkowego, gdy uczestniczą w akcji ratowniczej.
Nie jestem pewien na 100%, ale do prowadzenia Å‚odzi ratowniczej potrzebny jest chyba stermotorzysta.
Dokładnie jak napisał Mati o przepisach żeglugowych.
Dodatkowo łódź musi być zarejestrowana jako ratownicza. Sternik takiej łodzi powinien posiadać uprawnienia stermotorzysty, ponieważ jest to łódź zawodowa. Jest luka w przepisach i osoby które mają odpowiednie uprawnienia sportowe mogą sterować łodziami ratunkowymi.
Ps. Taka mała dygresja. Nie robię tego złośliwie. Pisze łódź ratownicza, gdyż łódź interwencyjna to może być policji a patrolowa to taka nijaka. Myślę że My, WOPRowcy powinniśmy właśnie ujednolicić takie rzeczy, bo jak piszemy sprawozdania to w różnych województwach nazywamy takie same rzeczy inaczej
[ Dodano: PiÄ… Gru 31, 2010 8:41 am ]
Szkoda że nie mogę edytować.
Popytajcie w Policji, Pogotowiu albo Straży może mają jakąś belkę do skasowania albo na przekazanie
Pomóg³: 1 raz Do³±czy³: 22 Mar 2010 Posty: 210 Sk±d: PoznaÅ„
Wys³any: Nie Sty 02, 2011 5:27 pm
A zwykła lódka wopr nie jest ratownicza? To żeby użyć koguta, trzeba łódkę zarejestrować jako ratowniczą, myślałem,że to logiczne , że łódka wopru służy w konkretnym celu? I trzeba stermotorzystę mieć, a to dlatego kurs stermotorzysty robią policjanci i strażaki. Wydaje się jednak, żeby używać łódki wopr powinno się mieć takie uprawnienia?? ponieważ jest ratownicza i zawodowa?
Zasadniczo łódź woprowska powinna być zarejestrowana jako ratownicza, ale jeżeli jest to łódź prywatna używana do ratownictwa to żeby używać sygnałów świetlnych trzeba ją przerejstrować. Logiczne i proste ale wole napisać Kursy stermotorzystów organizują takie instytucje jak policja, straż, urząd żeglugi śródlądowej. Wszystkie te służby jak i My WOPRowcy musimy mieć uprawnienia zawodowe.
Czy może ktoś żetelnie wyjaśnić mi dlaczego do prowadzenia łodzi ratowniczej na morzu należy posiadać uprawnienia stermotorzysty (UŻS) a nie Sternik/Starszy Sternik Motorowodny (PZMWINW) ? Sądziłem, że morze to nie śródlądzie...
_________________ Młode Wilki zawsze razem będą szły ku przeznaczeniu...
Do³±czy³: 11 Lis 2008 Posty: 74 Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Sro Mar 16, 2011 9:31 pm
Coz.... uprawnienia UZS sa uznawane przez UM na wewnetrznych wodach morskich... UZS nie uznaje uprawnien UM na srodladziu.
UM uznaje patenty PZMWiNW uzupelnione kursami Indywidualnych Technik Ratowniczych (lub calym zintegrowanym kursem BWOS, ITR, PPOZ, MED nie pamietam juz dokladnie) - dzwonilem do UMS z zapytaniem jakie uprawnienia sa potrzebne (bylyby wpisane w Karte Bezpieczenstwa) przykladowego 5m RIBa ktorego chcialbym uzywac w celach komercyjnych i ratowniczych. (szczerze przybliza nas to troche do systemu obowiazujacego w UK).
Tak wiec odpowiadam - nie wiem kto i dlaczego od Ciebie wymaga stermotorzysty na morzu... tzn. domyslam sie... bo UM uznaje UZS papiery... ale morze to juz nie wewnetrzne wody morskie...
Zarejestruj lodz w UM jako ratownicza i sprawdz co masz w Karcie Bezpieczenstwa i tego przestrzegaj, dopytaj sie jeszcze w UM jakie masz mozliwosci. Jak masz patent PZMWiNW dorob ITR i tyle.
Pozdr
_________________ Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach