www.forum.wopr.net.pl Strona G³ówna www.forum.wopr.net.pl
Największe w Polsce forum ratowników WOPR i nie tylko

FAQFAQ  SzukajSzukaj  U¿ytkownicyU¿ytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Nastêpny temat
Sygnały uprzywilejowania
Autor Wiadomo¶æ
MÅ‚oody 
Stały bywalec


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 19 Mar 2010
Posty: 537
Sk±d: chleb!
Wys³any: Czw Gru 30, 2010 8:51 pm   SygnaÅ‚y uprzywilejowania

Pytanie:

Czy do zamontowania sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej na łodzi patrolowej/interwencyjnej WOPR konieczne jest uzyskanie zgody jakiejś instytucji?

Wiem, że Dyrektorzy konkretnych Urzędów Żeglugi Śródlądowej określają w swoich zarządzeniach kto i kiedy może używać 'kogutów' ale czy potrzebna jest do tego dodatkowo jakaś zgoda na konkretną łódź?

Drugie pytanie (głupota ale wolę się upewnić).
Czy do prowadzenia łodzi, która ma zamontowane takie oświetlenie potrzebne są dodatkowe uprawnienia tak jak np. w pogotowiu? :wink:
Domyślam się, że nie, bo płynięcie nawet na sygnałach niczym nie różni się od normalnego pływania ale chciałbym wiedzieć jak regulują to przepisy.

No i tak na koniec - czy ma ktoś może do sprzedania starą belkę z sygnałami? (zdjęta z motorówki czy coś w ten deseń). [PW]

Mile widziane sÄ… konkretne przepisy :grin:
Z góry dzięki za odpowiedzi!
_________________
Lifeguard -> Trained to save your ass, not kiss it.
 
     
mati4991 
Doświadczony Forumowicz WOPR
(((d[-.-]b)))


Do³±czy³: 12 Lis 2009
Posty: 50
Sk±d: WrocÅ‚aw
Wys³any: Pi± Gru 31, 2010 12:20 am   

PRZEPISY ŻEGLUGOWE NA ŚRÓDLĄDOWYCH DROGACH WODNYCH:

III. Sygnalizacja specjalna

§ 3.27. Dodatkowa sygnalizacja statków organów kontroli i straży pożarnej

1. Statki urzędów żeglugi śródlądowej, administracji drogi wodnej, Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Rybackiej - gdy jest to konieczne dla zachowania bezpieczeństwa lub porządku na drodze wodnej, oprócz innych określonych w niniejszych przepisach świateł i znaków, mogą pokazywać, zarówno w dzień, jak i w nocy, niebieskie migające światło, widoczne ze wszystkich stron oraz nadawać ciągły sygnał dźwiękowy syreną lub ciągły sygnał trójtonowy. Przepis ten stosuje się również do statków straży pożarnej i wodnego pogotowia ratunkowego, gdy uczestniczą w akcji ratowniczej.

Nie jestem pewien na 100%, ale do prowadzenia Å‚odzi ratowniczej potrzebny jest chyba stermotorzysta.
 
 
     
Powertech 
Doświadczony Forumowicz WOPR
Diving :)


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 11 Lut 2008
Posty: 70
Sk±d: WJM
Wys³any: Pi± Gru 31, 2010 8:39 am   

Dokładnie jak napisał Mati o przepisach żeglugowych.

Dodatkowo łódź musi być zarejestrowana jako ratownicza. Sternik takiej łodzi powinien posiadać uprawnienia stermotorzysty, ponieważ jest to łódź zawodowa. Jest luka w przepisach i osoby które mają odpowiednie uprawnienia sportowe mogą sterować łodziami ratunkowymi.

Ps. Taka mała dygresja. Nie robię tego złośliwie. Pisze łódź ratownicza, gdyż łódź interwencyjna to może być policji a patrolowa to taka nijaka. Myślę że My, WOPRowcy powinniśmy właśnie ujednolicić takie rzeczy, bo jak piszemy sprawozdania to w różnych województwach nazywamy takie same rzeczy inaczej :)

[ Dodano: PiÄ… Gru 31, 2010 8:41 am ]
Szkoda że nie mogę edytować.
Popytajcie w Policji, Pogotowiu albo Straży może mają jakąś belkę do skasowania albo na przekazanie ;)
 
     
MÅ‚oody 
Stały bywalec


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 19 Mar 2010
Posty: 537
Sk±d: chleb!
Wys³any: Pi± Gru 31, 2010 11:54 am   

Ok, dzięki.

Policja, straż i stację pogotowia już odwiedziliśmy :razz:
Niestety nic.

Pozdrawiam
_________________
Lifeguard -> Trained to save your ass, not kiss it.
 
     
u-boot 
Dyżur na www.forum.wopr.net.pl


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 22 Mar 2010
Posty: 210
Sk±d: PoznaÅ„
Wys³any: Nie Sty 02, 2011 5:27 pm   

A zwykła lódka wopr nie jest ratownicza? To żeby użyć koguta, trzeba łódkę zarejestrować jako ratowniczą, myślałem,że to logiczne , że łódka wopru służy w konkretnym celu? I trzeba stermotorzystę mieć, a to dlatego kurs stermotorzysty robią policjanci i strażaki. Wydaje się jednak, żeby używać łódki wopr powinno się mieć takie uprawnienia?? ponieważ jest ratownicza i zawodowa?
 
     
Powertech 
Doświadczony Forumowicz WOPR
Diving :)


Pomóg³: 1 raz
Do³±czy³: 11 Lut 2008
Posty: 70
Sk±d: WJM
Wys³any: Pon Sty 03, 2011 3:47 pm   

Zasadniczo łódź woprowska powinna być zarejestrowana jako ratownicza, ale jeżeli jest to łódź prywatna używana do ratownictwa to żeby używać sygnałów świetlnych trzeba ją przerejstrować. Logiczne i proste ale wole napisać ;) Kursy stermotorzystów organizują takie instytucje jak policja, straż, urząd żeglugi śródlądowej. Wszystkie te służby jak i My WOPRowcy musimy mieć uprawnienia zawodowe.
 
     
kedzior 
Doświadczony Forumowicz WOPR


Do³±czy³: 11 Lis 2008
Posty: 74
Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Wto Sty 18, 2011 2:21 am   

A co z wodami morskimi?? UMS uznaje patenty PZMWiNW... a UZS nie moze... chore ale prawdziwe...
_________________
Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
 
     
KcK 
Starszy Forumowicz WOPR
So Others May Live



Wiek: 36
Do³±czy³: 25 Lip 2005
Posty: 414
Sk±d: Starogard GdaÅ„ski Opole PoznaÅ„
Wys³any: Nie Mar 13, 2011 7:05 pm   

Czy może ktoś żetelnie wyjaśnić mi dlaczego do prowadzenia łodzi ratowniczej na morzu należy posiadać uprawnienia stermotorzysty (UŻS) a nie Sternik/Starszy Sternik Motorowodny (PZMWINW) ? Sądziłem, że morze to nie śródlądzie...
_________________
Młode Wilki zawsze razem będą szły ku przeznaczeniu...
 
 
     
kedzior 
Doświadczony Forumowicz WOPR


Do³±czy³: 11 Lis 2008
Posty: 74
Sk±d: GdzieÅ› z morza pisze...
Wys³any: Sro Mar 16, 2011 9:31 pm   

Coz.... uprawnienia UZS sa uznawane przez UM na wewnetrznych wodach morskich... UZS nie uznaje uprawnien UM na srodladziu.
UM uznaje patenty PZMWiNW uzupelnione kursami Indywidualnych Technik Ratowniczych (lub calym zintegrowanym kursem BWOS, ITR, PPOZ, MED nie pamietam juz dokladnie) - dzwonilem do UMS z zapytaniem jakie uprawnienia sa potrzebne (bylyby wpisane w Karte Bezpieczenstwa) przykladowego 5m RIBa ktorego chcialbym uzywac w celach komercyjnych i ratowniczych. (szczerze przybliza nas to troche do systemu obowiazujacego w UK).

Tak wiec odpowiadam - nie wiem kto i dlaczego od Ciebie wymaga stermotorzysty na morzu... tzn. domyslam sie... bo UM uznaje UZS papiery... ale morze to juz nie wewnetrzne wody morskie...
Zarejestruj lodz w UM jako ratownicza i sprawdz co masz w Karcie Bezpieczenstwa i tego przestrzegaj, dopytaj sie jeszcze w UM jakie masz mozliwosci. Jak masz patent PZMWiNW dorob ITR i tyle.

Pozdr
_________________
Ratownik WOPR ('stary'), kurs rat.med. KSRG
Ratownik ochotnik BSR (SAR)
mgr inż. of. mar. handl. DPO,
st. sternik i instr. motorowodny, st. jacht.
PADI AOWD
 
     
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group



-> www.ratownicy.wopr.net.pl<-


Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytañ do SQL: 17